Het veel omstreden Brexit heeft ons de afgelopen jaren flink bezig gehouden. Nu is het eindelijk gebeurd, per 31 januari hebben de Britten de Brexit toch doorgevoerd. Een spannende gebeurtenis voor veel zakenreizigers die regelmatig naar het Verenigd Koninkrijk reizen. In dit artikel leest u wat de gevolgend zijn van de Brexit voor zakenreizen. Ook hebben wij deze maand weer een aantal unieke eventlocaties uitgelicht ter inspiratie voor uw volgende vergadering of evenement.


We Hebben Officieel Afscheid Van De Britten Uit De EU Genomen, Maar Er Veranderd Voor Ons Voorlopig (nog) Niet Zo Veel. De Brexit Heeft Veel Ophef Veroorzaakt En Even Geduurd Maar Op 31 Januari Hebben De Britten Toch Echt De EU Verlaten, Mét Een Deal.

Wat Is De Brexit?

De Brexit is het uittreden van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. De naam Brexit staat voor British Exit. Het Britse parlement organiseerde op 23 juni 2016 een referendum over het EU-lidmaatschap van het Verenigd Koninkrijk. De inwoners van het VK stemden die dag op de vraag of het Verenigd Koninkrijk lid wilt blijven van de EU of de EU wilt verlaten. Een meerderheid van de stemmers (51,89%) koos voor uittreden. Op 31 januari 2020 heeft het VK de Europese Unie verlaten.

Tot het einde van dit jaar (kan nog verlengd worden) is er nog een soort wenperiode waarbij de huidige regels nog gelden. Maar daarna is het toch echt over en uit. Op vakantie gaan zal iets meer moeite kosten en een pakketje zal langer onderweg zijn. Maar er is (mogelijk) ook goed nieuws. De pond is al lange tijd flink aan het schommelen. Er is dus de kans dat, als je eenmaal op vakantie bent, de prijzen lager liggen.

©www.1limburg.nl

Het Verenigd Koninkrijk houdt zich nu nog aan alle wetten en regels van de EU. Er verandert dan ook nog niets. Tot 31 december 2020 hebben ze de tijd om een handelsverdrag te sluiten, waarin ze afspraken gaan maken over onder meer invoerrechten en douanechecks. Als dat niet lukt, gaan de Britten op die datum uit de interne markt, de douane-unie en het Europese hof van justitie.

Dit is wat er eventueel gaat veranderen in de toekomst:

* Als men iets wilt bestellen op een Engelse website moet er belasting over worden betaald.

* Het verbod op roaming vervalt, dus mobiel bellen in de VK wordt waarschijnlijk duurder. Zet de roaming dus uit aldaar.

* Tijdens de reis naar de VK kunnen er controles plaatsvinden, er kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden hoeveel contant geld er mee is.

* Na de Brexit moet men rekening houden met lange rijen bij de douane en paspoortcontroles. Dit komt doordat het vrij verkeer van personen en goederen wordt opgeheven na het verlaten van de Europese Unie.

* Als er vluchten van en naar het Verenigt Koninkrijk meer dan drie uur vertragen blijft voorlopig de wetgeving van Verordening 261/2004 nog van kracht. Je kunt dus vergoeding blijven claimen voor het tijdsverlies, ook als je vanuit het Verenigd Koninkrijk vliegt.

Omdat de Europese zorgpas (EHIC) een initiatief van de Europese Unie is geldt het straks niet meer in het Verenigd Koninkrijk. De zorgverzekering vergoedt alleen medische koste tot op de hoogte van het Nederlandse tarief.

De kans is groot met de koerswijzigingen dat medicijnen en behandelingen in het Verenigd Koninkrijk duurder gaan worden. Zorg er daarom voor dat je bij je reisverzekering óf zorgverzekering goed verzekerd bent voor eventuele medische noodgevallen in het buitenland.

De Brexit heeft nu nog geen gevolgen voor de toelating van bijvoorbeeld Britse medicijnen op de Europese markt en blijft de Europese Zorgpas (EHIC) in ieder geval tot eind 2020 geldig.

Alles wat te maken heeft met handel of het vrije verkeer van personen, diensten en goederen wordt pas later dit jaar geregeld.

Hoe de nieuwe douaneregels eruit gaan zien is nog niet bekend. Hier wordt ook het komende jaar over onderhandeld. Je kan dus ook nog gewoon online bestellingen doen bij een Britse webshop en souvenirs mee terugnemen van vakantie naar Nederland. Ook komen er dus ook nog geen lange rijen vrachtwagens aan de grens te staan.

©www.express.co.uk

 

 

 

 

 

 


Het nieuwe jaar is al even geleden van start gegaan en de agenda’s staan alweer vol met vergaderingen, belangrijke meetings, borrels en events. Ga eens voor een verassende en unieke locatie in de buurt. Hieronder een aantal voorbeelden van onvergetelijke event- en vergaderlocaties. Neem contact met ons op zodat wij de volgende bijeenkomst kunnen organiseren!

Boerderij Mereveld (Utrecht)

©www.skyfly.nl

Boerderij Mereveld is een landelijk gelegen locatie aan de rand van Utrecht. Deze locatie heeft een centrale en eenvoudig te bereiken ligging. Boerderij Mereveld heeft sfeervolle ruimtes en alle moderne faciliteiten zijn aanwezig en daarnaast hebben ze een smaakvolle eigen keuken waarvan de bezoekers kunnen genieten.

De zes zalen zijn beschikbaar van 40 tot 700 bezoekers.

Deze locatie is ook een maatschappelijk verantwoord onderneming. Deze locatie is in het bezit van een Green Key certificaat. Dit is een bekend internationaal keurmerk voor duurzame bedrijven in de markt van vergader- en congreslocaties. Zonder in te leveren op het gebied van comfort gaat Boerderij Mereveld zuinig om met water- en energieverbruik.

Kasteel Duurstede (Wijk Bij Duurstede)

© www.kasteeldurstede.nl

Dit centraal gelegen rijksmonument is tevens een vergaderlocatie. De entree is al direct een indrukwekkende ervaring, men komt via een ophaalbrug over de slotgracht op de binnenplaats binnen. Kasteel Duurstede beschikt over twee torens met verschillende zalen. De maximale capaciteit van Kasteel Duurstede is 350 personen.

Het is mogelijk de binnenplaats of het kasteeleiland te gebruiken voor bijvoorbeeld een borrel, netwerkgedeelte of workshop. Kasteel Duurstede beschikt over alle benodigde faciliteiten en hebben een eigen catering zodat de gasten optimaal kunnen genieten.

Ook Kasteel Duurstede is een maatschappelijk verantwoord ondernemen en is in bezit van een Green Key certificaat. Hierdoor verandert er niks aan de kwaliteit en comfort van Kasteel Duurstede.

 

In De Kas (Winssen)

© www.indekas.nl

Nog nooit een vergadering in een kas georganiseerd? Op deze locatie is dat mogelijk! Deze locatie is een zeer verassend concept waar er vergaderingen kunnen worden georganiseerd in een kas, een blokhut of tussen de fruitbomen. Licht, ruimte, natuur, smaak en sfeer zijn de aspecten wat evenementen locatie In de kas zo uniek maakt. Dit is dé manier om op ontspannende en groene wijze te vergaderen.

In de Kas is een biologische en duurzame onderneming die goed voor haar klanten zorgt en er alles aan doet om er een onvergetelijke dag van te maken.

Deze locatie is goed te bereiken en heeft een maximumcapaciteit van 150 personen.

 

Kapeller Put (Heeze)

© www.kapellerput.nl

Van kinderdroom naar werkelijkheid. In de Kapeller Put in Heeze is het mogelijk om onder andere te vergaderen in een Kaban, wat een soort boomhut is. De Kapeller Put heeft zalen met een maximumcapaciteit van 260 personen en er zijn 26 verschillende ruimtes beschikbaar.

De Kapeller Put heeft alles in huis voor een goed geregelde bijeenkomst. Interactieve beamers, gratis Wi-Fi en kamerbrede glazen schuifwanden. Er is de mogelijkheid om trainingen, workshops, vergaderingen en netwerkborrels te organiseren.

Tussendoor of na het event is er gelegenheid om van de natuurrijke omgeving te genieten door bijvoorbeeld een stuk te gaan wandelen.

 

De LiK (Utrecht)

© www.kaasvoorjaarsbeurs.nl

Een spannende evenementenlocatie is De LiK in Utrecht. Deze centraal gelegen locatie is een voormalig penitentiaire inrichting, wat sinds 2014 niet meer wordt gebruikt als gevangenis en wordt nu gebruikt voor business-, particuliere- en culturele events. De maximumcapaciteit van De LiK is 300 personen.

Deze locatie heeft een ruime keuze uit zalen, met ieder een eigen karakter. De geschiedenis van het gebouw heeft net dat beetje extra uitstraling wat jouw event nodig kan hebben.

 

 

Olympisch Stadion (Amsterdam)

© Https://nl.wikipedia.org/wiki/Olympisch_Stadion_(Amsterdam)

Het Olympisch Stadion is hét icoon van de Nederlandse Olympische sport en een prachtige locatie voor events. De allure, sportieve ambiance en het vleugje nostalgie zorgen voor een indrukwekkende en inspirerende sfeer. Het stadion heeft een goede bereikbaarheid en is verkozen tot meest inspirerende locatie van Nederland (Bron: EVENTS.nl).

De ideale ruimte voor vergaderingen en bedrijfsbijeenkomsten is de 1928 Olympic Room. Deze ruimte heeft een maximumcapaciteit van 80 personen. Ook is het van alle gemakken voorzien. Denk hierbij aan draadloos internet, een minibar en scherm.

 

Scheepsvaartmuseum (Amsterdam)

© www.onlinegallerij.nl

Het Scheepsvaartmuseum in Amsterdam is een toplocatie voor zakelijke evenementen. Het monumentale gebouw dateert uit 1656 en is volledig gerenoveerd. Het Scheepsvaartmuseum beschikt over meerdere multifunctionele ruimtes en goed bereikbaar. Een bijeenkomst of zakelijke meeting krijgt een bijzondere wending in de ruimtelijke kamers van het Scheepsvaartmuseum. Daarnaast heb je nog een prachtig uitzicht op het water wat het helemaal afmaakt. De kamers zijn uitgerust met een beamer, scherm en gratis Wi-Fi.

 

 

 

Korenmolen De Hoop (Bavel)

© www.korenmolendehoop.nl

Deze unieke locatie in Noord-Brabant bevindt zich in een oude korenmolen (gebouwd in 1865) die is omgetoverd tot een prachtige locatie voor onder andere zakelijke events en meetings.

Bij Korenmolen De Hoop zijn er beschikbare ruimtes voor zowel kleine als grote gezelschappen. De Korenmolen heeft 3 verschillende zalen met elk een passende oplossing voor jouw event. Deze locatie is makkelijk te bereiken.

 

 

 


Hotel van de maand – Correndon Village Hotel Amsterdam

Wil jij een onvergetelijke meeting ervaren met uitzicht op onze Boeing 747 die geparkeerd staat in de achtertuin van het Corendon Village Hotel Amsterdam? Organiseer je volgende bijeenkomst in één van onze innovatieve en flexibele vergaderzalen. Dankzij de gunstige locatie dicht bij de snelweg, Amsterdam Schiphol Airport en zakelijke districten is Corendon Village Hotel Amsterdam dé ideale locatie voor (inter)nationale vergaderingen, galadiners, evenementen en congressen. Daarnaast zijn onze vergaderzalen naar eigen smaak op te zetten in verschillende opstellingen en bieden plaats aan maximaal 400 personen in theateropstelling en 600 personen in receptieopstelling. Het Corendon Village Hotel Amsterdam heeft ook een eigen bioscoop met 78 stoelen als unieke evenementenlocatie. Na een lange dag vergaderen kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om de dag ontspannen af te sluiten in de Corendon Cinema. Het is ook mogelijk om de Corendon Cinema af te huren voor een presentatie of meeting.

Wil je liever stijlvol vergaderen met panoramisch uitzicht op Schiphol? Dan is onze SKYBAR 747, die plaats biedt voor maximaal 300 personen, een geweldige locatie voor jouw exclusieve evenement. Laat je verrassen door de oneindige mogelijkheden bij ons en geniet van een fantastisch uitzicht op een echte Boeing 747!


Like & Winactie – Gr8 Hotel Amsterdam Riversite

Like en win een overnachting in het Gr8 Hotel Amsterdam Riverside! Ontdek de moderne, stijlvol ingerichte kamers in dit ideale business hotel. Dankzij de centrale ligging aan de A9 is Gr8 Hotel Amsterdam Riverside een uitermate geschikte locatie in Amsterdam. Ontspan in de Gr8 Community Room: genieten van de heerlijke open haard, tv-kijken, wat eten, drinken of werken in de Gr8 Kitchen. In het hele hotel kan er gebruik worden gemaakt van Wifi en de fitness faciliteiten. La Place serveert dagelijks verse internationale gerechten en een uitgebreid ontbijtbuffet. Geniet van een heerlijk kopje koffie op het terras met uitzicht op het Gaasperplas.

Ga naar onze Facebookpagina en kijk hoe jij deze fantastische prijs kan winnen!


Winnaar van de maand – Crown Plaza Amsterdam South

De winnaar van de maand is Anouk van Wielink-Beuker, zij mag genieten van een welverdiende overnachting met heerlijk ontbijt in het Crowne Plaza Amsterdam South! Gefeliciteerd Anouk van Wielink-Beuker en veel plezier!


Volg jij ons al online?

Via Social Media houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, interessante acties en de leukste nieuwtjes over de reisbranche. Volg ons op Facebook en LinkedIn!