Wil jij je medewerkers bedanken voor hun inzet of wil je ze extra stimuleren? Dan is een incentive misschien een goed idee. Wat dacht je van een incentivereis naar Oostenrijk of een zakelijk festival? Lees nu de onderstaande nieuwsbrief en laat je inspireren door de incentivereis die een van onze klanten heeft gemaakt en wordt geïnspireerd door de nieuwste trends voor een zakelijk festival.


Incentivereis naar Oostenrijk:

Afgelopen maand hebben wij een hele mooie incentivereis van vier dagen mogen organiseren naar Oostenrijk voor één van onze klanten. Hieronder de high lights van hun reis.

De groep begon de reis in Bergisel Eingeholt. De Bergisel is een 746 meter hoge berg in het zuiden van het stadsdeel Wilten van de stad Innsbruck in de Oostenrijkse deelstaat Tirol. Hier vind je de bekende Bergisel schans die gebruikt is tijdens de Olympische spelen van 1964, 1976 en 2012 (jeugd) en nu gebruikt wordt voor het Vierschansentoernooi. Vanaf de top heb je een adembenemend uitzicht op Innsbruck. De schans maakt deel uit van een evenementenlocatie.

Een Olympische skispringer gaf onze gasten een rondleiding op de locatie. Daarna was het tijd om naar boven te gaan, de schans op! Een schans waar verschillende Olympische skispringers gesprongen hebben hoe bijzonder is dat? Het wordt nog leuker, boven aan de schans hebben zij een bankje en daar mochten de gasten op zitten om zo de ervaring van een skispringer mee te krijgen. Het zitten op zo’n balk noemen zij: Sitzen am zitterbalken

De volgende bestemming was het skigebied van Sölden met een hoogte van maar liefst 3.250 meter met een perfecte sneeuwconditie. Perfect voor een paar dagen ski plezier! De groep heeft 2 dagen heerlijk kunnen skiën en heeft enorm genoten van de gezelligheid en gastvrijheid in het skigebied.

De laatste dag van hun trip hebben zij met elektrische mountainbikes een prachtige tour door het dal gemaakt samen met een gids die een hoop over het gebied weet. Een mooie afsluiting van een sportieve trip.


Zakelijke festivals zijn een trend!

Hoewel de lente nog maar net begonnen is genieten we nu al van de eerste zonnestralen. Het festivalseizoen begint voor velen van ons alweer te kriebelen. Ook in het bedrijfsleven wordt de opzet van een festival steeds vaker ingezet bij personeelsfeesten. De ongedwongen en de gezellige sfeer is voor veel bedrijven een reden om te kiezen voor dit concept. Maar welke trends spelen er op dit moment op het gebied van festivals voor de zakelijke markt?

Het creëren van een unieke beleving met thema:

Het toepassen van een thema is een trend in de zakelijke festival wereld. De bezoekers krijgen een unieke beleving mee en dit blijft hen nog heel lang bij. Iets wat indruk maakt op bezoekers blijft ze nog heel lang bij. Denk bijvoorbeeld aan een thema als Winterwonderland. De locatie is aangekleed in winterse sferen. Mensen kunnen op de foto bij de arrenslee. Er zijn verschillende foodstands en -trucks en verschillende optredens en ander entertainment. Er zijn verschillende ruimtes; bijvoorbeeld een ruimte waar gedanst kan worden en een ruimte waar je rustig met elkaar kunt kletsen. Ook kun je een dresscode meegeven dat past bij het thema. Dan hebben de genodigden al heel wat voorpret met het zoeken van bijpassende kleding.

 © The Food Convoy

Duurzaam:

Duurzaamheid is een belangrijke trend. Op festivals wordt een hoop afval geproduceerd en aangezien we in een tijd leven waarin duurzaamheid belangrijk is, is het ook een trend om tijdens je zakelijke festival te verduurzamen. Zorg ervoor dat je medewerkers 1 of 2 plastic bekers gebruiken op een avond en je bespaard al een hoop plastic! Bij duurzaamheid wordt vaak gekeken naar afvalverwerking maar ook cateringaanbod draagt bij aan een ecologische voetafdruk in de festivals. Probeer dan ook vegetarische en vegan producten te verkopen in plaats van alleen vlees. Jouw collega’s zullen daar bij mee zijn!

Laat jou evenement zoveel mogelijk op de publieks festivals lijken:

Op een zakelijk evenement wil je een boodschap overbrengen, doelstellingen bereiken en of werknemers informeren dat kan heel goed op een zakelijk festival maar zorg er wel voor dat er korte prikkelende informatie wordt overgedragen zodat de werknemers geboeid blijven en (haast) niet door hebben dat zij aanwezig zijn op een zakelijk festival. De beleving van de bezoeker staat centraal, óók op een zakelijk festival.


Radisson Blu Hotel Amsterdam

Amsterdam, de stad van grachten, tulpen en fietsen, van Rembrandt en Van Gogh, trekt met zijn rijke architectuur en historisch erfgoed bezoekers van over de hele wereld aan. Op slechts enkele minuten lopen van het Koninklijk Paleis op de Dam staat het Radisson Blu Hotel, Amsterdam. Het hotel bevindt zich tussen twee grachten: u loopt vanuit de lobby zo het historisch centrum van de stad in – met het beroemde Van Gogh Museum en het Anne Frank Huis op loopafstand.

Kom binnen in het ruime atrium met een overvloed aan daglicht. Bewonder vervolgens de rest van het gebouw: een combinatie van 18e-eeuwse koopmanshuizen, een voormalige papierfabriek en een 19e-eeuwse pastorie, samengebracht in een modern design. Kies uit 252 kamers en suites in twee designs: Naturally Cool en Golden Age. Alle kamers bieden gratis high-speed wifi, individueel reguleerbare airco en natuurlijk daglicht. Geniet van een heerlijk diner in Restaurant De Palmboom, dat een menukaart met ‘SOL’-gerechten (seasonal, organic, local) biedt. Donker hout, goudtinten en een gezellig haardvuur zorgen voor een bijzondere sfeer in de Pastorie Bar.

Onze 9 multifunctionele vergaderzalen bieden een gedenkwaardige setting voor zakelijke en sociale bijeenkomsten en beschikken over hypermoderne A/V en natuurlijk daglicht. De ‘Wapen van Amsterdam’-zaal, op de bovenste verdieping en met een capaciteit van 160 gasten, biedt een prachtig zicht op de stad. Maak indruk op uw gasten met een typische Amsterdamse ervaring: reserveer een eigen aanlegsteiger voor diegenen, die per grachtenboot arriveren.

Radisson Blu. Feel the difference.


Win een overnachting voor 2 personen in het Radisson Blu Hotel Amsterdam

Ooit al eens willen slapen in het Radisson Blu Hotel, Amsterdam? Dit is je kans! Doe mee met onze actie en maak kans op een overnachting voor twee inclusief ontbijt!

Ga naar onze Facebookpagina en kijk hoe jij deze prijs kan winnen.


Winnaar van de maand

De winnaar van de maand is Miranda Gepkens! Zij heeft een overnachting inclusief ontbijt voor twee personen gewonnen in het Leonardo Royal Hotel Amsterdam .

Gefeliciteerd Miranda!


Volg jij ons al online?

Via onze sociale media kanalen houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, interessante acties en de leukste nieuwtjes over de reisbranche.

Klik op de social media iconen rechtsboven.